Jen dnes AKČNÍ CENA -40 % na knihy o háčkování a pletení z papíru – od 95 Kč

Recenze: Víš, kde bydlí zvířata?

Milujete zvířata a dokonalý odpočinek pro vás představuje procházka v přírodě? Pokud jste shodou okolností rodiče zvídavých batolat nebo školáků, pak víte, jak vás dokáže otrávit jejich věčná otázka PROČ. Jak lišky tráví zimu? Jak poznám jedovatého hada? Umí ptáci mluvit? Díky této knize si výlety skutečně užijete. Společně se pobavíte a vaše ratolesti se dozví řadu zajímavostí.

Německý spisovatel Peter Wohlleben (1964) vystudoval lesnictví a poté přes dvacet let pracoval na lesní správě spolkové země Porýní – Falc. Ze zaměstnání odešel, aby se mohl věnovat ekologicky orientovanému hospodářství. V roce 2016 založil Lesní akademii, na které vysvětluje a ukazuje dětem, jak funguje les. Wohlleben je častým hostem v televizi a na svém kontě má řadu úspěšných knižních titulů. Jeho první kniha přeložená do češtiny byla Slyšíš, jak mluví stromy?. U nás ji vydalo nakladatelství Kazda.

Stejné nakladatelství vydalo i aktuální novinku Víš, kde bydlí zvířata? s podtitulem Poznáváme život na loukách a v lesích. Kniha je primárně určená nejmenším čtenářům, ale pravda je, že ji ocení nejen děti, ale i jejich rodiče a prarodiče. Wohlleben je odborník na slovo vzatý a umím si představit, že se podle jeho knihy učí ve školách přírodopis. Stručně řečeno, kniha nadchne čtenáře bez rozdílu věku. Každý si v ní najde to své a je přitom jedno, zda se chcete bavit, užít si skvělou grafiku a úžasné obrázky, nebo zda se chcete i něco naučit.

Zvídaví čtenáři mohou knihu pojmout jako učebnici ze života zvířat. Přece jen jde o populárně naučnou publikaci, takže to nebude tak zcela od věci. Nejmenší čtenáři můžou knihu využít jako pomocníka pro dobrodružné toulky. Autor je skvělý vypravěč, dokáže v pouhých několika větách vysvětlit podstatu, a ještě ve vás vzbudí lásku k přírodě. V knize je řada kvízů a zábavných úkolů. Po přečtení téhle knížky se na les a přírodu obecně budete dívat jinak než dosud. Budete si vážit na první pohled obyčejných věcí, s pokorou budete nahlížet na živočichy kolem nás a nejspíš začnete chodit do přírody pravidelně.

Kapitoly jsou tematicky laděné, velmi různorodé a autor v nich obsáhl všechny živočichy, se kterými se můžete setkat v našich končinách. Děti si knihu Víš, kde bydlí zvířata? zamilují, protože má lehce pohádkový nádech. Wohlleben dokáže vypíchnout zajímavosti, a jestli se o něčem nehodlá bavit, tak jsou to banality, které zná každé malé dítě. Jeho styl vyprávění je velmi kontaktní a upřímný. Oslovuje čtenáře přímo, vede s ním pomyslný dialog a čtenář bude mít pocit, že je rovnocenným partnerem.

Wohlleben vychází ze svých zkušeností, a tak ví, co děti zajímá, čemu nerozumí a na co se ptají nejvíc. Víš, kde bydlí zvířata? je odpovědí na jejich dotazy a fajn je, že ani na chvíli nepustil ze zřetele, komu je kniha určená. Všechno je tu srozumitelné a napsané tak, aby to děti nadchlo. Pokud máte rádi přírodu a její obyvatele, neměli byste si tuto knihu nechat ujít. Peter Wohlleben se při jejím psaní bavil a díky tomu se budete bavit i vy.