Jedinečná kávová edice. Jen u nás! Vyberte si z různých motivů.

Recenze: Slib mrtvým

Dva mrtví a dva pohřešovaní. Detektivové Alex Kingová a Chloe Laneová mají opět plné ruce práce. Závod s časem začíná a my si užijeme jejich společné čtvrté dobrodružství.

Victoria Jenkins žije s manželem a dcerou v Jižním Walesu, kde se odehrává i série jejích krimi románů s detektivy Kingovou a Laneovou. První kniha této série, Dívky ve vodě, se dostala mezi bestsellery britského i amerického Amazonu. Jenkins o sobě říká, že psaní je jejím vysněným povoláním, a to, co ji na procesu psaní baví nejvíc, je hledání informací a sepisování rešerší pro budoucí příběh. Její krimi romány tak připomínají policejní vyšetřování a je těžké rozlišit, co je realita a co fikce.

To, že si Victoria Jenkins vymyslela duo hrdinek – policistek, byl skvělý tah. Ačkoliv nepochybuji o tom, že podobně kvalitně a uvěřitelně by dokázala psát o mužích, ženská témata jsou jí přece jen bližší. A tak vás ani na chvíli nenapadne, že celý příběh je vymyšlená konstrukce, která se nikdy nestala. Autorka využívá příjemně civilní styl vyprávění, který je oproštěný od patosu a bombastických výrazů. Její krimi romány připomínají reportáže nebo policejní protokoly. Zápletky jsou napínavé a lehce nechutné, přesně tak, jak to má v detektivkách být.

Nejnovější Slib mrtvým vyšel v nakladatelství Knihy Omega a vás čeká pěkně krvavé čtení. Přitom to začalo naprosto nevinně. Matthew Lewis a jeho přítelkyně Stacey v noci zastavili poblíž starého domu. Protože došel benzín, Matthew se jako správný gentleman vydal hledat pomoc. Nechtěně se stal svědkem něčeho, co neměl vidět. Ráno je Stacey nalezena v autě mrtvá a Matthew je nezvěstný. Policie se zprvu domnívá, že přítelkyni zabil a utekl, ale naše dvě vyšetřovatelky si uvědomí, že tu něco nesedí. Společně začnou pátrat po vrahovi a my jsme šokovaní tím, kolik mrtvých tu je.

Upřímně řečeno, autorka se s vámi v tomhle směru nebude vůbec mazlit. Kromě toho vám nijak neulehčí detektivní pátrání. Jste zvyklí na stopy a vodítka? Tak to máte smůlu. Slib mrtvým napodobuje skutečný život a v něm, jak známo, vrazi vyšetřovatelům nic neulehčují. Ale nebojte, na své si přijdete i tehdy, jste-li milovníci klasických detektivních hádanek. Přítomnost se prolíná s minulostí a kořeny současných zločinů leží hluboko v minulosti. Autorka občas něco naznačí o pachateli, ale to berte s rezervou. Nejde o nápovědu, ale naopak o fígl, jak vám ještě víc zamotat hlavy.

Alex Kingová a Chloe Laneová jsou sehrané parťačky a ukážou nám, jak má probíhat policejní vyšetřování. I ony řeší soukromé problémy a je docela škoda, že v tomhle ohledu nebyla autorka sdílnější. Prim hraje vyšetřování a všechno, co se točí kolem mravenčí policejní práce. Řekla bych, že série s našimi hrdinkami, co do kvality, graduje. Čtvrté dobrodružství si užijete stejně jako já a společně se budeme těšit na to, čím nás Victoria Jenkins překvapí příště. Rozhodně to bude originální a čtivé stejně jako Slib mrtvým. Máte-li rádi poctivé krimi romány, pak je nejvyšší čas se s touto krimi sérií seznámit.