Recenze: Daisy Jones & The Six

Jako kulový blesk proletěla zahraničním i knižním světem kniha o imaginární rockové skupině Daisy Jones & The Six z pera autorky Taylor Jenkins Reid.

Americká spisovatelka, která má na svém kontě knihy Bez tebe napořád, Jediné pravé lásky či Možná v jiném životě, si získala pozornost a obdiv mnoha a mnoha čtenářů. Někteří z nich autorku zařadili mezi své oblíbené spisovatele již po přečtení jejích předchozích knih, ostatní naprosto oslnila touto svojí originální novinkou. Jedno je jisté, knihu  Daisy Jones & The Six nesmíte minout ani vy!

Taylor Jenkins Reid se zaměřila na neobvyklé téma rockové kapely a jejího vzestupu i pádu. Hudba, drogy, alkohol, sex, vztahy, láska, rockové prostředí v sedmdesátých letech, to vše skrývá její příběh pod názvem Daisy Jones & The Six. Celý příběh je inspirován skutečnou světoznámou kapelou Fleetwood Mac a musím říci, že působí naprosto reálně. Sledujeme nejen příběh Daisy Jones od jejího dětsví, ale především počátek a vznik kapely The Six, její úspěchy, postupný vzestup a poté také okamžiky, kdy se k nim přidávala jedinečná osobnost Daisy. Autorka tak umožnila čtenářům nahlédnout do osobních a soukromých vztahů jednotlivých členů této úspěšné rockové kapely, poukázala na problematiku drog a složitý život slavných osobností v hudebním průmyslu.

Musím vyzdvihnout zpracování celé knihy, ať už po stránce grafické či textové. Kniha je psána formou rozhovorů s jednotlivými členy kapely, jejich rodinnými příslušníky i přáteli, jenž jak autorka sama udává, sbírala dlouhých osm let. Jedná se o dílo poskládané z mnoha úhlů pohledu a osobního vnímání dané situace. Ač se to může z počátku zdát jako zmatené či překombinované, jednotlivé rozhovory tvoří dohromady perfektní jednotný celek, který k tomuto tématu skvěle sedí a všechny myšlenky i rozhovory dodávají celému příběhu na autentičnosti. Třešničkou na dortu je také velice zdařilá obálka, která  naprosto vystihuje atmosféru celé knihy a dotváří tak vše k dokonalosti.

Je naprosto neuvěřitelné, že se nejedná o skutečnou kapelu, protože všechno v této knize působí naprosto reálně a uvěřitelně a já bych si rozhodně chtěla poslechnout každou jejich skladbu, která je v knize uvedena. Neobyčejný příběh Daisy Jones & The Six vám opravdu vřele doporučuji a jsem si jistá, že pokud si vás naprosto nezíská, rozhodně vás zaujme a budete s kapelou skrze stránky žít.

Autor: Petra Krtková