Novinka Blanky Malé: humorná i pikantní – mimořádně se slevou 25 %

Recenze: Balada o ptácích a hadech

Hunger Games si získaly miliony čtenářů po celém světě a vypadalo to, že už se další knihy z tohoto světa nedočkáme. Když Suzanne Collinsová představila své nejnovější dílo Balada o ptácích a hadech, strhla se lavina nadšení a čtenáři nedočkavě vyhlíželi jeho vydání. Českého překladu se kniha dočkala v září tohoto roku a fanoušci se tak mohli s nadšením vrhnout do prvních řádek příběhu.

Suzanne Collinsová neztrácí nic ze svého spisovatelského šarmu a umu. Její dílo je i tentokrát čtivé a velice poutavé. Originální a zajímavý příběh svižně plyne, dějová linka je velmi dobře vystavěna a děj rozhodně není předvídatelný. O zvraty a překvapivé momenty není nouze a čtenáři tak s nedočkavostí a dychtivostí očekávají další vývoj událostí. Autorka totiž moc dobře ví, jak čtenáře zaujmout, na co se v danou chvíli zaměřit, a vtáhnout je tak do svého příběhu.

Hlavním protagonistou je tentokrát samotný prezident Coriolanus Snow a čtenáři jsou součástí příběhu od jeho mládí, které mnohé z nich rozhodně překvapí. Autorka výborně vystihla charakter této postavy, ve které se snoubí konflikt mezi dobrými a špatnými vlastnostmi. Všem, kteří četli Hunger Games a skrze řádky poznali prezidenta Snowa, musí být už předem zřejmé, které stránce své osobnosti dá vždy přednost. I když byl v jistých ohledech mladý Snow politováníhodný, stejně tak měl v sobě bezcitnost a potřebu obrátit vše ve svůj prospěch, pro své vlastní cíle a potřeby, potlačit své city a dokázat se odvrátit od všech ostatních, aby dosáhl svých vlastních plánů.

Celému příběhu dominuje krutost, necitelnost, zabíjení nevinných lidí i dětí a zvrácenost společnosti. Autorka poukázala na nelehkou dobu, všude číhající nebezpečí a činy, které dokázaly ovlivnit životy celých rodin. Objevují se totiž jedinci, kteří touží po svobodě, nechtějí hladové hry a pěstují v sobě odvážné a velmi nebezpečné myšlenky a názory.

Balada o ptácích a hadech je neobyčejným příběhem, který celé trilogii Hladových her dodává na autenticitě, uvěřitelnosti a komplexnosti celého příběhu. Ocenila bych, kdyby příběh mladého Snowa byl ještě delší, ale i tato kniha velmi dobře stačila k vykreslení a pochopení jeho osobnosti, popsání prvních hladových her a pochopení všech dřívějších událostí a já vám ji opravdu vřele doporučuji.

Hodnocení: 5/5
Autor: Petra Krtková